Cum sa te angajezi in advertising…(Apryl Duncan)
Categoria: Advices; Tagg-uri: Ads, Apryl Duncan, freelance, job in advertising, Spec Ads
Apryl Duncan e o profesionista in PR si Advertising, cu o experienta de peste un deceniu care acum activeaza ca freelance copywriter, ca si Kuraoka despre care “noi am mai vorbit”.
Apryl lanseaza un decalog de sfaturi de pornire pentru cei care vor sa obtina un job in advertising. Poate o parte din ele va suna deja foarte familiar. Voi incepe cu primele 5, deoarece acestea sunt destul de stufoase.
Succes si sa va prinda bine!
1. Agentiile privesc internii (studenti incadrati in programul de internship din cadrul agentiei) ca fiind un potential viitor angajat / coleg. Daca aveti ocazia sa va inscrieti in programe de internship, nu ezitati sa o faceti! Daca ati ajuns acolo tineti cont ca aveti ocazia sa intrati pe domenii pe care altfel nu ati intra. Fiti tupeisti, deschisi si lasati sa se vada ca sunteti foarte nerabdatori sa invatati meserie! Experienta pe care o castigati ca interni e nemasurabila si poate sa va aduca o pozitie permanenta.
2. Alegeti, pentru inceput, o pozitie de entry level. Ar fi misto sa aterizezi in biroul tau de colt, cu vedere, in scaunul de piele si sa ai de a face numai cu cei mai tari clienti. Bineinteles, in lumea reala nu merge asa! Multi si-au inceput cariera in advertising acceptand orice pozitie si urcand in timp catre pozita pe care si-au dorit-o. Nu te teme sa iti asumii atributii si responsabilitati care nu se incadreaza in job description-ul tau! Daca nu reusesti sa evoluezi in cadrul acelesi agentii, iti poti valorifica oricand experienta acumulata in cadrul alteia.
3. Daca vrei sa fie copywriter sau sa lucrezi pe partea de grafica incearca sa iti incepi cariera ca freelancer. Sa iti faci tie o campanie de promovare si unor afaceri mai mici poate fi o arma interesanta in vanatoarea ta de job.
4. Creeaza SPEC ADS. SPEC ADS sunt varianta ta la un print deja publicat. S-ar putea sa consider ca te-ai fi descurcat mai bine la o mare parte din reclamele pe care le vezi in revista ta preferata. Sau reclama frizerului din colt ar avea nevoie de ceva networking.
In industrie Spec Ads sunt cunoscute ca fiind munca pe care o faci pe cont propriu. Defapt, te prefaci ca esti copywriter sau art, dar nu ai nimic publicat. Cu toate acestea au o valoare deosebita in a-ti arata talentul.
5. Contacteaza televiziunile si radiourile. Multe televiziuni si radiouri au oameni care le scriu reclamele. De asemenea ar putea produce anumite tipuri de show-uri pentru canalul respectiv. Ar fi o sansa numai buna pentru tine sa iti incepi afacerea.
Avand in vedere ca radiourile si televiziunile nu pun mare pret pe aceste joburi ar fi o oportunitate destul de mare pentru cei cu putina experienta sau fara sa intre in acest domeniu.
Articol scris de Andra Blidaru
www.ADMASTERS.ro
Transalpina
Acum 6 ani
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu